kitara Svet24.si

Umrl utemeljitelj slovenske kitaristike Tomaž ...

Kourtney Kardashian Svet24.si

Kourtney Kardashian ponosna na telo, ki ji je dalo...

gašper bedenčič Necenzurirano

Tonin in Žakelj na policijo prinesla tudi ...

milan kucan sr Reporter.si

Razvnete strasti v SD: Milana Kučana razkuril ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Ansambel Igor in zlati zvoki Revija Stop

»Vse dni, vse noči« igrajo že lepih 32 let

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Zlata Zavašnik: »Modra je nova črna«

Petra Kancler, Avenija, 15.06.2017 16:00:00

Ni klasična modna navdušenka, saj moda ustvarja neskončne potrebe, ki vodijo v nesmiselno potrošništvo!

Delite na:
Zlata Zavašnik: »Modra je nova črna«

»Moje poslanstvo je produkt z zgodbo, pri katerem sta v ospredju kakovost in izpiljeno ročno delo,« svojo vizijo razlaga Zlata Zavašnik.

Če kdo, potem Zlata Zavašnik pri nas velja za poznavalko moške mode, saj izključno za močnejši spol pod lastno blagovno znamko ustvarja že celih 23 let, moške obleke s podpisom Sens pa so sinonim za modnost, kakovost in brezhibno krojenje.

Kaj bi dejali, kakšen je v modnem pogledu slovenski moški?

Večina slovenskih moških nosi obleke ob posebnih priložnostih, in takrat želijo izstopati iz povprečja, odprti so za novosti in odstopanje od klasike, hkrati pa stavijo na kakovost. Še več, lahko rečem, da so vse bolj ozaveščeni in da je želja po drugačnosti vedno večja, kar me izredno veseli. Aktualno trendovsko in hkrati tudi ekološko obarvano spomladansko kolekcijo sem namenila prav ozaveščenim moškim, ki si želijo iti v korak z modo.

Sens stoji za kakovostno, avtorsko, izpiljeno moško poslovno modo. Kakšna mora torej biti po vašem dobra moška obleka?

Pri nakupu poslovne obleke za moške navadno ni tako pomembno poznavanje mode, temveč bolj poznavanje kodeksa poslovnega oblačenja. Dobra moška poslovna obleka naj ne bo izstopajoča. Staviti velja na barve, kot so črna, siva in odtenki modre. Dopuščeni vzorci so črte, ribja kost, zabrisan karo. Pomembna je kakovost tkanine, ki se takoj opazi, zato je tu treba imeti visoka merila.

Ve se, da se moda tudi na tem področju spreminja. Kaj je trenutno v modi oz. koliko se morate ravnati po njej?

Modne smernice mi pomagajo kot informacija pri oblikovanju. To v svoji glavi predelam in recikliram. Tovrstne ideje potem uporabim pri razmišljanju, vendar se jim ne podrejam. Seveda imajo smernice manjši vpliv na kolekcijo, vendar pri ustvarjanju mislim predvsem na človeka, uporabnika.

Pomlad je modra, in pri tem lahko skoraj postavim piko. Dodatki so leseni, kar dosega dinamiko. Eleganca in črna ostajata, ampak ne za vsak dan. Suknjič se lahko zapenja na enega ali dva, tudi tri gumbe, na eno- ali dvoredni način in ima običajno karo ali špic fazono. Lep dodatek je lahko okrasni šiv ali tako imenovana okrasna AMF- -štepa na fazoni in žepih. Modne hlače so dobile novo silhueto, več širine in več gubic v pasu, pri poslovni obleki pa ostajajo večinoma enake, primerne širine, brez gube ali z eno gubico v pasu.

Kaj opažate, katere so najpogostejše napake, ki jih pri izbiri obleke delajo moški?

Pri izbiri moške obleke obstaja nekaj pomembnih zakonitosti, ki jih je vredno upoštevati. Predvsem je zelo pomembno, da moški izbere model obleke, ki mu pristaja in šele nato barvo. Zelo pomembna je dolžina rokavov in hlač. Rokavi naj segajo do zapestja ali manj, dolžina hlač pa je odvisna od širine hlačnic in kroja. Najpogostejša napaka, ki jo še zmeraj opažam, pa je, da moški v imenu udobja izberejo preveliko obleko, kar je posebno opazno pri ramenih, in da nosijo predolge hlače, ki se »nabirajo« na čevljih. Prav tako je pomembno, da moški obleko izbere glede na namen.

Koliko drznosti pa opažate pri poročnih oblekah?

Čedalje več je je ali pa je to le vtis, ker k nam hodijo tisti, ki si želijo nekaj drugega kot le klasično črno in sivo obleko. V zadnjih letih pri ženinih zadovoljno opažam nekoliko več drznosti, ki je večinoma povezana s celotno zgodbo in krajem poroke. Priljubljena modna izbira je tako tudi poročna obleka v svetlo modri ali smetanovi barvi, nič čudnega pa tudi ni več, če ženin izbere obleko iz (elegantnega) džinsa in zraven obuje superge.

Kakšni so pa aktualni detajli pri tovrstnih stilskih podobah za posebne priložnosti?

Detajli so zelo pomembni, ker z njimi izpilimo celoten videz. Pri preprosti obleki je zato priporočljivo, da celoto popestrijo z dodatki, kot so naprsni robček, kravata ali metuljček, za piko na i pa telovnik s fazono ali brez nje. Potem so tu še čevlji in pas, za katere priporočam, da se barvno ujemajo.

Se moški pri nas odločajo tudi za obleke po meri, kot je navada v tujini, in servis, ki ga ponujajo vsa velika oblikovalska imena?

Pri nas se pogosto zgodi, da moški, ki misli, da potrebuje obleko po meri, ugotovi, da te sploh ne potrebuje. (smeh) V sezoni imamo namreč na zalogi več kot tisoč dvesto oblek in še več srajc ter dodatkov z velikim razponom velikostnih številk v treh stasih: klasičnem, podaljšanem in skrajšanem. Skorajda nemogoče je, da v tej izbiri krojev in velikosti ne bi našel česa zase.

Opazila sem, da ste v svoji zadnji kolekciji precej drzno stavili na barve in na modno brv na nedavnem tednu mode poslali živo rdečo obleko!

Ja, res sem si dala duška – rdeča je barva poguma, ognja in močnih energij. Tako je učinkovala tudi na modni stezi in dvignila celoten izhod. Skupaj s krogi, ki sem jih uporabila, je simbolno predstavila večnost in dovršenost. Tudi trendovski suknjiči z zadrgami na rokavu in na naprsnem žepu ter modne ozke hlače s spuščenim sedalom so se izkazale za velik uspeh!

Na vaše kreacije stavijo tudi številni znani Slovenci. Kaj pravite o (moškem) slogu, ki kroji slovensko estrado in kdo tu posebej izstopa – tako pozitivno kot negativno?

Pri slogu bi posebej omenila Alena Kobilico, ki zna vsaki obleki z veliko prefinjenega občutka uliti življenje in je moški, ki ni lep le navzven, temveč tudi navznoter. Nepopisno dobro znata svoj moški šarm združiti z obleko Rok Ferengja in Andrej Šifrer, ki znata odlično nositi tudi »black tie« ali »koktajl« obleko. Bojan Emeršič zna z obleko imenitno poudariti svoje prednosti in skriti pomanjkljivosti, česar kot samozavesten moški še zdaleč ne skriva. V zadnjem času nam je uspelo za klasično obleko navdušiti celo Jurija Zrneca, ki pa ga, ker je zdaj del družine, ne želim pretirano hvaliti. Morda lahko tu omenim Jonasa, ki da jasno vedeti, da moda ni stvar, ki bi ga v življenju zanimala, in s tem seveda večkrat izstopa.

Spogledujete se tudi z ekološko modo. Kako na ta trend, ki se vse bolj uveljavlja, gledajo moški potrošniki?

Lani smo predstavili serijo oblek iz ekoloških tkanin, ker nam je mar za okolje in za to, iz kakšnih tkanin so obleke, ki jih nosi slovenski moški. Za zdaj po taki ponudbi povprašujejo izjeme, toda počasi in zanesljivo napredujemo. Pri tem je pomembno poudariti, da kljub ekološkim tkaninam cen oblek nismo višali, temveč so ostale enake drugim. Zato da kupce spodbudimo in da dokažemo, da ekološko ni nujno dražje.

Ker si verjetno vsak želi, da bi draga obleka trajala in ostala dolgo čim lepša, vprašanje poznavalki: kakšno je pravilno vzdrževanje moških oblek?

Strankam vedno povemo, naj obleko čistijo izključno in zgolj v preverjeni čistilnici. Tudi če je vrhnja tkanina pralna, naj je ne poskušajo prati doma v pralnem stroju, saj lahko obleka popolnoma izgubi obliko. Obleka se ohrani tudi tako, da vedno visi na ustreznem širšem obešalniku in v zračnem prostoru. Z ustreznim likalnikom jo lahko le prepihamo in zlikamo tam, kje je potrebno. Plastične vrečke naj bodo le za kratkotrajno zaščito, če obleko prenašamo.

V tem poslu ste že precej dolgo in vaši dosežki govorijo sami zase. A vendar – kaj vam je pri vašem delu, kreiranju, v največji izziv in katera je še vaša neuresničena želja?

Vsaka nova kolekcija je izziv, in prav to je lepota tega posla. Ta neskončnost, ki jo simbolizira krog, ki sem ga uporabila v zadnji kolekciji. Nove tkanine, ki so mi vedno v navdih. Veliko željo, ki sem jo imela, pa sem nedavno uresničila: svojim kreacijam sem ustvarila ustrezen dom. Od nekdaj sem želela ustvariti prodajni prostor, kjer bi se kupci odlično počutili, kjer izborno kolekcijo nadgrajujeta še dobra glasba in ustrezna dišava, ki polzi po prostoru. Vse to se je lani udejanjilo s prenovo in povečanjem našega prodajnega ambienta v BTC TPC-ju Diamant. Zato si ta trenutek želim le, da ta občutek zadovoljstva, ki ga čutim, traja in traja ...