Natasha Diddee Svet24.si

Priljubljena blogerka leta živela brez želodca, ...

plimovanje, piran, obala, morje, poplava-2023 Svet24.si

V Sloveniji je povprečen občan zadolžen za 629 ...

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

kucan drnovsek bobo Reporter.si

Kučanova huda napaka: Drnovška je imel za ...

slovenija odbojka najdic planinsec af Ekipa24.si

Kaj se dogaja v slovenski reprezentanci?! Novi ...

Kanyne West, Harry in P Odkrito.si

Harry v pedofilski mreži P. Diddyja??!!

ronaldo sesko lv Ekipa24.si

Srbi zaradi Slovenije že trepetajo pred evropskim...

Časnik

B.P., Vklop, 19.04.2017 18:16:57

Hrvaška serija v skandinavskem slogu

Delite na:
Časnik

 Časnik je kakovostna serija hrvaške produkcije, zanimiva za celoten prostor nekdanje Jugoslavije, ki predstavlja novinarsko delo, krizo tiskanih medijev in korupcijo v gospodarstvu in politiki.

Pod serijo se kot režiser podpisuje Dalibor Matanić (Zenit), ki je namenoma izbiral manj znane igralske obraze. »Ko ljudje govorijo o moji seriji, kot vzor radi omenjajo skandinavske serije, čeprav sem sam več gledal ameriške filme iz 70. let.« Proračun je bil za hrvaške razmere soliden, »ampak je šlo za izjemno zahteven projekt, tako da moram priznati, da smo imeli veliko dela in da sem uporabil kar nekaj trikov, da bi bila videti karseda dobro. Na našem prostoru je proračun lahko okej, ampak – če ga primerjate z zahodom – je še vedno od dvakrat do trikrat manjši.« Načrtujejo tri sezone. Fokus tematike se bo skozi sezone menjal, tako da bodo gledalci v prvi spremljali časopis in novinarje, v drugi sezoni politiko in politike, v tretji pa pravo oziroma sodnike in delo na sodišču.

Snemano v redakciji

Serijo so snemali na Reki, ki je za Matanića utopično mesto oziroma mesto, ki postaja simbol za celotno Hrvaško, notranji prizori pa so bili včasih redakcija časopisa Večernji list, in baru, v katerega so zahajali tamkajšnji novinarji. »Reka ima tudi fantastično kombinacijo industrije, morja, narave, ljudi, skratka noro vizualno kombinacijo, ki do zdaj ni bila izkoriščena,« je očaran Matanić, o tem, kakšna je bila redakcija Večernjega lista, pa se je posvetoval tudi z ljudmi, ki so tam delali. »To, da smo snemali v prostorih, kjer je bil včasih Večernji list, je še bolj prispevalo k avtentičnosti. Čuti se duh časopisa, ki je bil v 90. letih in malo za tem v polnem pogonu in je bila to popolnoma drugačna slika od zdajšnje.« Tudi scenarist Ivica Đikić je bil več let urednik in še vedno opravlja novinarski poklic. »Za scenarij je pomembno to, da smo se odmaknili od vsega, kar se je res zgodilo, od vseh resničnih ljudi in dejstev, a ko smo začeli snemati serijo, je bilo prav zastrašujoče, kako se je na naše like nalepila aktualnost. Izogibali smo se temu, da bi se v seriji kdo prepoznal, tistim, ki bi morda se, pa lahko rečem samo, da imajo očitno tudi sami na glavi nekaj masla,« še dodaja Matanić.