Dobro počutje

Nakupovalni seznam vitkih

Lea Pufek, Bodi Zdrava, 30.08.2017 13:00:00

Vsak od nas pozna vsaj eno žensko, ki se ji nikoli ne uspe zrediti.

Delite na:
Nakupovalni seznam vitkih

Sami pri sebi si pogosto prigovarjamo, da je to zato, ker se prehranjuje z drago, tako ali drugače neoporečno hrano in prehranskimi dopolnili, a je resnica (verjetno) povsem drugačna. Kaj je tisto, kar redno uživajo vitke ženske?

Verjetno verjamete, da je vitko postavo mogoče doseči in ohranjati zgolj z visokim proračunom za prehrano in nenehnim odrekanjem, zato bi vas močno presenetilo, če bi se tudi dejansko po nakupih odpravili z ženskami, ki veljajo za vitke. Njihov nakupovalni seznam ne vsebuje nobenih nenavadnih in dragih sestavin, ampak preprosto vsakdanjo hrano, na katero sami v iskanju čudežnih prehranskih dopolnil pogosto pozabimo. Vas zanima, kaj je tisto, kar večno vitke ženske uživajo vsak dan? Pokukali smo v njihov nakupovalni voziček.

Hruške

Če jabolko na dan odžene zdravnika stran, potem hruška na dan zelo verjetno odžene debelost stran. Vsaj če sklepamo po nedavni študiji, objavljeni v zborniku Journal of Nutrition & Food Sciences. Pokazala je namreč, da je verjetnost za razvoj debelosti pri ljudeh, ki redno uživajo hruške, za kar petintrideset odstotkov manjša od tiste pri ljudeh, ki hrušk ne jedo redno. In to kljub enaki količini zaužitih kalorij in telesne aktivnosti. Razlog za to se verjetno skriva v dejstvu, da je hruška neverjetno bogata z vlakninami, ki pa dokazano pripomorejo k zmanjševanju in ohranjanju optimalne telesne teže.

Mandlji

Redkokdo od nas zmore dan brez prigrizkov, zato je toliko bolj dobrodošlo dejstvo, da so pravi prigrizki lahko odličen pripomoček pri hujšanju. In pravi prigrizki so v tem primeru dobri stari mandlji. Zbornik International Journal of Obesity je namreč objavil študijo, ki dokazuje, da so ljudje, ki so svoji nizkokalorični dieti vsak dan dodali sedemdeset mandljev, v šestih mesecih izgubili osemnajst odstotkov telesne teže. Mešanica nenasičenih maščobnih kislin, beljakovin in vlaknin, ki jo vsebujejo mandlji, namreč poskrbi za daljši občutek sitosti, zaradi česar manj pojeste in posledično hujšate.

Zeleni čaj

Zeleni čaj že dolgo velja za odličen pripomoček pri hujšanju. Pa ne samo to, pomaga tudi pri boju proti srčnim boleznim, raku in sladkorni bolezni tipa 2. Zbornik American Journal of Clinical Nutrition poroča o tem, da ljudje, ki redno pijejo zeleni čaj, v povprečju v dvanajstih tednih izgubijo približno kilogram in pol, ne da bi kar koli spremenili pri svojem življenjskem slogu. Ljudje, ki redno pijejo zeleni čaj, imajo v povprečju tudi nižji indeks telesne mase, optimalnejše razmerje med boki in pasom ter manj maščobe v telesu. Znanstveniki predvidevajo, da so za to odgovorni kofein in antioksidanti v zelenem čaju, ki pospešujejo telesno porabo kalorij tudi do 24 ur po zaužitju.

Čili

Če ste ljubitelj pekoče hrane, potem je to novica za vas. Raziskave kažejo, da dodajanje čilija pretirano mastni hrani preprečuje pridobivanje telesne teže. Kapsaicin, ki čiliju daje pekoč okus, ima, kot kažejo raziskave, sposobnost pospeševanja porabe maščobe v našem telesu in njenega pretvarjanja v energijo.

Polnomastno mleko in maslo

Čeprav se zdi neverjetno, raziskave kažejo, da je res. Polnomastno mleko in maslo, ki po prepričanjih veljata za sovražnika vitke postave, sta ključna pri ohranjanju zdrave telesne teže. Raziskava, ki je bila predstavljena v zborniku American Journal of Clinical Nutrition, kaže, da imajo ženske, ki vsak dan zaužijejo vsaj eno porcijo polnomastnih mlečnih izdelkov, manjšo možnost, da se bodo zredile, kot ženske, ki se takšnim izdelkom izogibajo. Po vsej verjetnosti je to zato, pravijo znanstveniki, ker so polnomastni mlečni izdelki veliko bolj nasitni in posledično preprečujejo, da bi pojedli več.

Jajca

Jajca že tako veljajo za čudežno živilo, dodatne študije pa so še pokazale, da so najbolj idealno živilo za zajtrk. Ljudje, ki za zajtrk jedo jajca, namreč veliko lažje nadzorujejo svoj apetit čez dan. Zaradi obilice beljakovin, ki jih vsebuje jajce, boste bolj siti, saj skozi vaša prebavila potuje počasneje kot denimo ogljikovi hidrati, kot so pecivo in kruh.